, , ,

Een nieuw jaar, weer een nieuwe game

Zoals elk jaar komt EA Sports met een nieuwe Tiger Woods game. Hiermee ligt deze franchise in hetzelfde schuitje als de grote sportspellen NBA, FIFA, NHL en enkele anderen. Elk jaar móet er iets verbeterd worden om toch een verschil te hebben met de voorgaande edities. EA Sports heeft voor dit jaar de gameplay op de schop genomen en een nieuw systeem gebruikt voor de waardering van een speler.

Nieuwe features

Focus
Focus is een nieuwe feature waarmee exacter gegolft kan worden. Bij een bepaald doel is een cirkel waarbinnen een bal zal vallen. Met Shot focus kun je deze cirkel kleiner maken waardoor je dus preciezer de bal ergens heen kunt slaan. Verder bestaan nog putt preview, spin en boost die ook binnen focus vallen. Als je deze attributen gaat gebruiken gaat de hoeveelheid focus ook omlaag! Indien er geen focus meer is kun je de voorgaande opties niet gebruiken.

De Focus linksonder in beeld in gebruik bij putt preview

Online Team Play
Met Online Team Play kun je in totaal met 24 spelers spelen. Je kiest een team (Europa of de VS) en hierna kun je voice-chatten met andere teamleden. De schoten van de andere spelers zijn zichtbaar in beeld als bogen hoe zij de bal hebben geraakt.

Nieuwe attributen, XP punten en Swing Tuner
De nieuwe attributen zijn mogelijkheden die je speler heeft tijdens het spelen. Als je meer Power hebt kun je de bal bijvoorbeeld verder slaan.
Het upgraden van je attributen doe je met eXPerience punten. Hoe meer je golft, hoe meer ervaring je opdoet en dus kunt upgraden. Er zijn in totaal elf attributen en je zult dus zelf moeten beslissen wat je upgradet. Dit upgraden gebeurt in de Swing Tuner.

True-Aim
True-Aim is een nieuwe richtmethode om swings uit te voeren. In eerdere versies, en ook standaard in Tiger Woods 11 kies je zelf de plek waar de bal ongeveer moet landen. Met True-Aim kan dit niet. Hierbij kun je alleen alles overzien vanaf het zicht van de golfer. Verder kun je wel wat inzoomen om het terrein te verkennen, maar de richting dien je zelf aan te geven.

True-Aim in gebruik zoals is te zien aan de boog die na de swing verschijnt

Standaard verbeteringen:
  • Gameplay-verbeteringen;