, , , , , ,

Functies

Ik hoor je al denken; "Leuk, Magix heeft weer een nieuwe versie van Music Maker uitgegeven, maar waarom zou ik hem kopen? Ik ben perfect tevreden met Music Maker 15", Wat een zeer terechte vraag is als je het mij vraagt. Daarom gaan we hieronder de nieuwe functies van Music Maker eens onder de loep nemen. Hierna moet je zelf even bepalen of je dit genoeg vind om weer de volle pond te betalen, daar kunnen we je echt niet bij helpen.

In de eerste plaats zitten er natuurlijk weer nieuwe samples in die je kan gebruiken. Logisch, maar het zijn wel de bouwstenen van het pakket en daarom de moeite van het melden waard. Volgens Magix zitten er weer genoeg nieuwe tracks in deze release zodat je jezelf uren bezig kan houden met het uitzoeken en combineren van nieuwe stukjes muziek.

Het pakket is uitgebreid met Essential FX. In Essential FX zitten een aantal modules waarmee je verschillende effecten kan toepassen op de track die je aan het bouwen bent. Hiermee is het mogelijk om zeer secuur een aantal nauwkeurige aanpassingen te maken door middel van de draaiknoppen en schuiven in deze tool.

Vandal SE is ook een nieuwe toevoeging aan het pakket. Hiermee is het mogelijk om je plaat aan te passen met een interface waarmee precies hetzelfde mogelijk moet zijn als met een normale versterker. De knoppen zijn authentiek en net al bij Essential FX is de toepassing hiervan zeer subtiel, maar het kan net het kleine beetje extra aan je plaat geven.

Magix heeft ook de inspector optie toegevoegd. Hierdoor kan je heel snel aan een individueel geluidsblok effecten toevoegen. Als het een midi blok is, krijg je een virtueel keyboard en kan je zelf door de toetsen aan te tikken kleine en zeer secure wijzigingen maken aan geluidsblokken.

Een functie die nauw verwant is aan de inspector mode is de microscope mode. De mogelijkheden hiermee is niet het aanpassen van de geluidseffecten per blokje, maar juist het volledig kunnen wegsnijden of aanpassen van de hoogte en laagte van tonen in het blok. In combinatie met de inspector optie is dit een erg krachtige tool om de geleverde geluiden van Magix te maken zoals jij ze wilt hebben.

Na avonden zwoegen en werken aan je hitsingle is het zo ver. Perfectie is bereikt. Je bent klaar om je single aan de wereld te laten horen. Magix heeft hier al voor je over nagedacht. Vanuit Music Maker kan je je creaties direct op Myspace gooien, wat een zeer bekend medium is voor nieuwe bands and disk jockeys die zich willen profileren.

Genoeg over de nieuwe dingen. Gelukkig zitten alle oude dingen er ook nog steeds in die het vorige product kenmerkte. Zo heb je maar lieft 64 (of 96 in de premium versie) tracks tot je beschikking en die kan je zo vol gooien met geluidsblokken als je zelf wil. Ook zitten er verschillende synthesizers in het pakket. Je hebt synthesizers waarmee je drum n bass beat kan maken die heel het huis laten stuiteren, maar je hebt ook Atmos, dat gebruikt kan worden om verschillende natuurgeluiden na te bootsen.