Graphics en Geluid
Graphics
De graphics zijn prima in orde, het ziet er goed uit, maar de visuele beleving is een totaalplaatje. De goed doordachte inrichting van de omgevingen waar je je een weg doorheen baant. De juiste aankleding voor een café, huis of keuken als je daar doorheen komt en de overgang van een straat naar park of plein. Ook ontsnappen door een brandend gebouw en een opkomende storm zorgen voor een intense visuele sfeer. Ik had dan ook nergens het idee dat ik een eentonig stuk aan het bewandelen was. Erg mooi uitgevoerd zijn de bewegingen van de zombies. Ze rennen en klimmen op natuurgetrouwe wijze. Wanneer je ze afschiet en ze nog net twee stappen door strompelen komt het geloofwaardig over.

Geluid
Het geluid is de ruggengraat van L4D2 en geeft je de informatie die visueel nog niet aanwezig is. Het zorgt voor een perfecte sfeer en verteld je wanneer de horde er aan komt of de aanwezigheid van Special Infected. Deze hoor je namelijk voordat je ze ziet en hebben elk hun eigen karakteristieke gegrom, gelach of gehuil. De wapens klinken prima en zelfs komisch op het moment dat je de stalen koekenpan tegen een zombie z’n schedel slaat. Daarnaast wordt elke Special Infected, wapen of power-up uitgesproken zodat het voor jou en je teamgenoten duidelijk is wat er te raken en te halen valt.