2min

Tags in dit artikel

,

Controls & Gameplay

Aangezien het hier een spel voor de Wii betreft, gaat het natuurlijk ook om de controls. Deze zijn in het spel natuurlijk zo dat je moet bewegen. Op zich is EA dat aardig gelukt. Door iemand te targetten, kan je hem helemaal lens slaan door de controllers ook zo te bewegen. Dus naar voren slaan, is iemand een knal voor zijn hoofd geven en van de zijkant is een slag op zijn kin. Verder kan je iemand vastpakken en hem met zijn hoofd op een steen slaan door je controllers zijwaarts te bewegen of je zet hem op zijn knieën door beide controllers naar beneden te bewegen. Dit was pas een kleine greep uit de mogelijkheden die je aangeboden krijgt. Hoe je dus iemand om zeep helpt, kan je helemaal zelf bepalen aan de hand van de bewegingen.


Maar is deze mogelijkheid tot bewegen wel zo leuk in zo’n game? Na het spel een uur gespeeld te hebben, begon het bewegen mij eerlijk gezegd te vervelen. Iets dat ik bij Zelda bijvoorbeeld helemaal niet had. Daar was de combinatie van het verhaal en het bewegen gewoon goed met elkaar vermengd. In dit spel had ik niet dit idee. Iedere keer weer iemand lens slaan door alle mogelijke bewegingen te maken werd toch wel teveel. Daarnaast was het richten met het geweer niet soepel te noemen. Waar het bij Zelda goed en precies werkt, laat het bij dit spel enorm veel steken vallen. Het beweegt bijvoorbeeld soms gewoon niet vloeiend of het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt om op het door jouw gekozen lichaamsdeel van de gangster te schieten en dat is vaak erg frustrerend.