1 min

Tags in dit artikel

, ,

Eerder deze week berichtte Techzine dat een veiligheidsexpert een lek in de Find My Mobile-dienst van Samsung heeft gevonden, waardoor kwaadwillenden toestellen van gebruikers op afstand kunnen vergrendelen. Volgens Samsung is het probleem al verholpen.

In een reactie tegenover Techzine laat een woordvoerder van Samsung Nederland weten dat het lek in Find My Mobile op 13 oktober jongstleden is opgelost. Het probleem werd door Mohamed Baset van National Institute of Standards wereldkundig gemaakt, maar wel pas op 20 oktober. Samsung heeft het probleem dus een week voor de publicatie verholpen en gebruikers lopen nu geen gevaar meer.

Door een lek in de Find My Mobile-dienst bleken apparaten gevoelig voor een DDoS-aanval (Distributed Denial of Service), waardoor ze op afstand vergrendeld konden worden met een code. Normaliter is deze dienst bedoeld voor gebruikers die hun smartphone of tablet kwijt zijn. Met Find My Mobile is het mogelijk om apparaten over te laten gaan, te vergrendelen, te wissen of te lokaliseren.

Gebruikers die door de berichtgeving Find My Mobile hebben uitgeschakeld, kunnen naar aanleiding van Samsung’s melding de dienst met een gerust hart weer inschakelen.