2min

Tags in dit artikel

, ,

IBM en Adobe breiden hun samenwerking uit. De twee bedrijven willen “klantinteracties digitaal opnieuw uitvinden” door gebruik te maken van de AI-oplossingen van Adobe.

Deze week kondigt IBM plannen aan om de samenwerking met Adobe uit te breiden. Het doel is om “merken te helpen hun content supply chains succesvol te versnellen door de implementatie van de volgende generatie AI”. De samenwerking zal zich richten op Adobe Sensei GenAI services en Adobe Firefly (momenteel in bèta), Adobe’s familie van creatieve generatieve AI-modellen.

IBM Consulting lanceert een nieuw portfolio voor Adobe consulting services. Deze moeten klanten helpen “bij het navigeren door het complexe generatieve AI-landschap, waarbij innovatie, technologie en design worden samengebracht om klantinteracties digitaal opnieuw uit te vinden”, aldus IBM.

Het bedrijf zal hiervoor gebruikmaken van Adobe’s AI-versnelde Content Supply Chain-oplossing en IBM Consulting-diensten. Op deze manier kunnen de partners volgens IBM klanten helpen een geïntegreerd content supply chain ecosysteem te bouwen. Dit “stimuleert samenwerking, optimaliseert creativiteit, verhoogt snelheid, automatiseert taken en verbetert de zichtbaarheid van belanghebbenden in ontwerp- en creatieve projecten”.

AI-aangedreven adviesgroep

Onder de uitgebreide samenwerking krijgen de klanten van Adobe toegang tot 21.000 data-, AI- en ervaringsconsultants van IBM Consulting. Zij kunnen bedrijven helpen bij het effectief implementeren van generatieve AI-modellen voor het ontwerp- en creatieve proces, waaronder Firefly, dat zich in eerste instantie richt op het genereren van afbeeldingen en teksteffecten. Ze kunnen ook gebruikmaken van Sensei GenAI services, een copilot voor marketeers die is ingebed in de bedrijfsapplicaties van Adobe. Dit kan marketingworkflows helpen vereenvoudigen om de productiviteit te verhogen.

IBM Consulting kondigde onlangs zijn Center of Excellence voor generatieve AI aan, dat meer dan 1000 consultants telt met expertise op het gebied van generatieve AI. Deze experts helpen klanten bij het gebruik van enterprise-grade AI, inclusief technologie van Adobe, IBM en andere ecosysteempartners.

Tip: ‘EU-onderzoek bedreigt Adobe-overname van Figma’