1 min

Tags in dit artikel

, ,

De Amerikaanse internetdienst Yahoo hoopt meer klanten te kunnen lokken door middel van een uitgebreidere e-mailservice. De zogenoemde Mail Plus-service zal een kleine 30 dollar per jaar gaan kosten. Gebruikers krijgen voor dit bedrag extra opslagruimte (25 MB) in hun online mailboxen en de flexibiliteit om meerdere e-mailadressen te gebruiken binnen één domein. Klanten krijgen verder de mogelijkheid om grotere attachments bij te voegen, bepaalde afzenders te weren en binnengekomen berichten direct in aparte folder te laten plaatsen.

Willen klanten nog meer services en diensten, dienen ze verder in de buidel te tasten. Voor een pakket met bijvoorbeeld 100 MB aan opslagruimte moet een kleine 60 dollar per jaar worden afgetikt. Momenteel kost een Yahoo-account jaarlijks 19,99 dollar. De nadruk op de betaalde e-maildienst past in de strategie van Yahoo minder afhankelijk te zijn van inkomsten uit online advertenties. Betaalde klanten krijgen de mogelijkheid om reclame- en promotieteksten uit hun e-mailberichten te halen.