Yahoo houd het voor gezien als het aankomt op het afsnoepen van Google’s marktaandeel. Desondanks geeft het bedrijf de hoop niet op, Yahoo is tevreden met de huidige gang van zaken en de zoekgigant gaat nieuwe uitdagingen aan.

"We denken niet dat we veel marktaandeel van Google zullen afsnoepen", aldus chief financial officer Susan Decker in een interview. "Het is niet ons doel om nummer één te zijn in de zoekmarkt. Maar we willen wel ons marktaandeel houden."

Uit het interview bleek nogmaals dat het voor internetbedrijven erg moeilijk is om kans te maken tegen Google. Terwijl Yahoo in november 2004 nog een marktaandeel van 27 procent bezat, moest het bedrijf het november afgelopen jaar met slechts 19 procent doen. Hierbij is echter wel de Aziatische markt buitengelaten, waar Yahoo wel succes boekte.

Yahoo gaat zich vooral richten op het koppelen van advertenties bij zoektermen, met als doel meer gebruikers die op links klikken. Yahoo hoopt daarnaast, net als Google, succes te gaan boeken op marketinggebied.