2min

Tags in dit artikel

, , ,

Doordat er tussen KPN en internetprovider Fiberworld hevige ruzie is ontstaan, zijn nu duizenden ADSL klanten daar de dupe van, doordat ze nu geen toegang hebben tot internet. Een woordvoeder heeft gezegd dat KPN meer dan 7.500 klanten heeft afgesloten.

KPN zegt dat Fiberworld DIS Europa, dat in Heerenveen is gevestigd, sinds mei afgelopen jaar diens rekeningen niet meer betaalt aan het telecombedrijf. De rekeningen zijn afkomstig van het inkopen van ADSL lijnen, deze worden vervolgens dan weer doorverkocht aan de consumenten en bedrijven. KPN wil niet zeggen welk bedrag nog openstaat, maar het gaat naar schatting over vele honderdduizenden euro’s.

Het bedrijf in kwestie zegt daarentegen dat er een geschil is over kortingen en er dus geen onenigheid is over schulden. Volgens Fiberworld hebben zij voortdurend ADSL verbindingen bij KPN ingekocht met korting, dat was mogelijk omdat het Fiberworld met Freeler één bedrijf vormde. Maar omdat KPN Freeler heeft overgenomen heeft het telecombedrijf de kortingen ingetrokken, aldus Fiberworld. Fiberworld vindt echter dat ze nog steeds recht heeft op de kortingen.

KPN heeft ondertussen de klanten van de internetprovider een brief gestuurd waarin wordt beschreven dat zij beter kunnen overstappen naar de KPN of naar een andere provider. Mocht het zo zijn dat de klanten overstappen naar een andere provider dan KPN, dan moeten zij er overigens wel rekening mee houden dat de internetverbinding er enkele weken uit kan liggen.

Internetprovider Fiberworld komt als antwoord daarop met een bericht op hun website dat hun klanten via een speciaal telefoonnummer kunnen inbellen zodat zij alsnog op het internet kunnen. Deze verbinding is alleen wel stukken langzamer dan de ‘oude’ ADSL verbinding. Vraag blijft of alle klanten van Fiberworld deze oplossing doorkrijgen, ze hebben tenslotte geen internet meer.