De vriendensite MySpace kan over drie jaar maarliefst 15 miljard dollar waard zijn. Dat is de waarde die volgens analist Jordan Rohan de komende jaren gecreëerd wordt voor aandeelhouders.

MySpace werd vorig jaar voor 580 miljoen dollar overgenomen door News Corp. en heeft momenteel meer dan 90 miljoen gebruikers. Volgens Rohan heeft de site een enorme internationale aantrekkingskracht en heeft de site de potentie om een grootmacht te worden op het gebied van distributie van diverse media.

Hij voorspelt dat de site de komende jaren voor aandeelhouders tien tot twintig miljard dollar waard kan zijn. Volgens hem hebben investeerders de huidige ontwikkelingen en de ontwikkelingen die gaan volgen nog niet genoeg gewaardeerd. Rohan heeft zijn voorspelling gebaseerd op een extrapolatie van de geschatte waardes waardes van andere grote internetsites, zoals YouTube en Facebook (beide één miljard) en Google (120 miljard).

Volgens Rohan is er op MySpace momenteel geen plaats meer voor nieuwe video advertenties. De kosten voor 1.000 reclameviews zijn inmiddels opgelopen tot 35 tot 40 euro wanneer er geadverteerd wordt in populaire filmpjes, zoals afleveringen van The Simpsons. De Britse versie van MySpace krijgt er inmiddels elke dag 25.000 nieuwe leden bij en MySpace Australië heeft inmiddels twee miljoen unieke gebruikers. Recentelijk heeft MySpace ook een Franse site geopend en binnenkort komt er een applicatie om een MySpace profiel bij te houden op mobiele telefoons.