1 min

Tags in dit artikel

, ,

Ouders en kinderen zitten niet op dezelfde golflengte als het gaat om het gebruik van internet. Dat blijkt uit een onderzoek van Webroot Software.

Webroot Software is een producent op het gebied van IT-beveiliging, zo realiseert zij beschermingsvoorzieningen voor bedrijven en particulieren. Uit het onderzoek van het bedrijf blijkt dat ouders niet op één golflengte zitten met hun kinderen. Zo denkt 71 procent van de ouders dat hun kinderen niks kopen via het internet, maar meer dan de helft van de kinderen geeft aan dit wel te doen.

Ook over de lengte van de bezoekjes op het internet verschillen de ouders van gedachte met hun kinderen. 76 procent van de ouders geeft aan dat hun kinderen op minder dan twee uur per dag achter het internet zitten. Terwijl 45 procent van de kinderen claimt langer dan drie uur erachter te zitten. 40 procent van de kinderen is actief op profielenwebsites als MySpace en gebruiken chatprogramma’s. Ongeveer 30 procent van de ouders denkt dat hun kinderen nooit profielensites bezoeken.