De Belgische internetprovider Telenet zal nog vóór 2008 zeventien eigen winkels geopend hebben. Samen met de opening van de Telenet centra zal ook de deur-tot-deurverkoop opgeschort worden. De centra zullen niet alleen Telenet-producten verkopen, maar moeten ook het toevluchtsoord worden voor klanten met problemen.

De bestaande Telenet dealers zullen geen hinder ondervinden van de nieuwe centra, aangezien deze uit het huidige dealernetwerk komen. Op basis van strenge selectiecriteria werden zeventien dealers gekozen die omgebouwd worden naar een Telenet winkel. De precieze naam van de winkels is nog niet bekend, maar Telenet claimt dat het voor een herkenbare naam zal zorgen, met bijhorende look.

De winkels zullen vooral gericht zijn op de doe-het-zelf consument die geen installateur nodig heeft om haar telefoon- of internetverbinding aan de praat te krijgen. Ook voor technische vragen, informatie of het omwisselen van defecte Telenet-apparatuur moet de klant in de nieuwe centra terecht kunnen. In een persverklaring stelde Telenet dat het hierme zijn diensten dichter bij de klant brengt.