2min

Tags in dit artikel

,

Yahoo heeft een nieuwe website gelanceerd, namelijk Shine. Deze website is vooral gericht op vrouwen en de dingen die de vrouw boeit worden op deze website dan ook uitvoerig besproken. De site geeft namelijk verschillende soorten informatie, zoals over het ouderschap en de mode van dit moment.

Op de site verschijnt content waar Yahoo al de beschikking over heeft. De secties voedsel, astrologie en gezondheid worden namelijk al verzorgd door andere Yahoo-websites. De eigen originele content zal komen vanuit een speciaal redactieteam en dit team is door Yahoo zelf samengesteld. Ook worden er artikelen op Shine geplaatst die van uitgeverijen komen die zich bezighouden met lifestyle.

Bij het samenstellen van een juiste marketingmix hoort natuurlijk ook het uitkiezen van een doelgroep waar je je op wil gaan richten. Yahoo heeft hier gekozen voor de vrouwen die in de VS leven. Yahoo heeft hier gekozen voor de vrouwen die in de VS leven en 25 t/m 54 jaar oud zijn.

Dit is niet de eerste site van Yahoo die zich richt op een bepaald thema of doelgroep. In mei 2006 verscheen er namelijk een Tech-website van Yahoo die zich richt op de gadgets van tegenwoordig. Een tijdje later verscheen er een andere site die gericht was op liefhebbers van eten, namelijk Food. Yahoo geeft aan dat dit de strategie van het bedrijf is en het wil hier dan ook graag mee doorgaan.

De strategie werkt wel, want volgens HitWise, een onderzoeksbureau, komt Yahoo Tech voor in de top vijf van de belangrijkste sites in de VS die op de technologie gericht zijn. Yahoo Food komt voor in de top tien van culinaire sites in de VS.