Salesforce heeft Composable Storefront gepresenteerd. Hiermee kunnen online retailers makkelijker hun sites aanpassen.

Volgens de CRM-gigant is het belangrijk dat online retailers hun websites flexibeler maken en vaker aan kunnen passen aan de wensen van klanten. Headless-functionaliteit kan hierbij helpen.

Headless maakt het mogelijk de front- en backend van een e-commerce-oplossing, zoals een website, van elkaar te scheiden. Dit maakt het mogelijk de digitale ‘storefronts’ makkelijker en dynamischer te wijzigen, zonder dat dit van invloed is op de uiteindelijke online winkelervaring van klanten.

Composable Storefront

Salesforce Composable Storefront is een platform waarmee gebruikers van Commerce Cloud een headless commerciële strategie kunnen uitrollen. Dit zonder al te veel overhead en complexe ontwikkeltrajecten.

De dienst maakt het mogelijk de prestaties van het digitale storefront, de website, te versnellen en meer interactie te geven. Hiervoor zorgt de Progressive Web App-technologie dat de laadtijd van pagina’s omlaag gaat.

Daarnaast helpt de headless commerciële architectuur met voorverpakte integraties, pricing-technologie en accelerators voor verschillende oplossingen van derde partijen. Denk hierbij aan de tools van Algolia, Amplience, builder.io, contentful, Contentstack, Constructor.io, Coveo, Magnolia, OSF Digital, Publicis Sapient, Tryzens en 64Labs.

Met de pakketten kunnen klanten makkelijk composable en interactie-ervaringen opzetten met geavanceerde zoekfunctionaliteit en content. Dit helpt online retailers met het zoeken naar verkopers, prijsonderhandelingen en het bouwen van eigen integraties.

Ook biedt de oplossing functionaliteit als AR, chatbots en social media-features voor meer verrijkte winkelervaringen. Tot slot kunnen online retailers met Salesforce Composable Storefront nieuwe features en updates dagelijks doorvoeren met behulp van uitroltijden van ongeveer een minuut. Dit is vooral handig op momenten dat de vraag vanuit klanten hoog ligt.

Tip: Salesforce Live: veel interesse voor Customer 360 en Service Cloud