2min

Tags in dit artikel

, ,

Orange heeft te kampen veel verkeer en gebruikers door een nieuwe media-actie van het telecombedrijf. Orange lanceerde een website, kort voor het filmfestival in Cannes. Deze website is echter populairder geworden dan Orange had verwacht.

Het gaat om de website Monfestival.fr, waar men kan ervaren wat het is om Hollywood-ster te zijn. De website stelt gebruikers namelijk in staat om hun voor- en achternaam in te vullen, waarna er een heus filmpje ontstaat waarin jij de Hollywood-ster bent. In het filmpje ontmoet jij de sterren en zet je handtekeningen.

De video, die overigens zowel via een marketing-mail is aangekondigd, is immens populair. Inmiddels bekijken ongeveer honderdduizend mensen per dag hun filmpje. Deze reclame komt grotendeels door de tell-a-friend-optie op de website, wat des te meer aangeeft dat de website een groot succes is.

Zojuist tijdens het Interact Congress, van IAB Europe, in Brussel, wist Orange’s Alban Martin het volgende te vertellen: "Vandaag de dag worden de video’s nog bijna honderdduizend keer gemaakt en bekeken. We weten niet of er een goed moment is om mee te stoppen. We hebben 2 miljoen unieke bezoekers verwerkt. De video’s zijn op vijfhonderd blogs geïntegreerd en de doorklikratio van de e-mailcampagne van drie procent, ook goed boven het marktgemiddelde."

Het filmfestival duurde tot 24 mei en heeft volgens de Orange-medewerker daadwerkelijk meer klanten getrokken. Volgens de Orange-medewerker zijn de winkels van Orange tijdens het filmfestival honderdduizend keer vaker bezocht dan normaal, wat volgens hem te wijten valt aan de marketing-stunt.

Orange probeert het publiek al vroeg te betrekken bij de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. Martin: "De R&D-afdeling vraagt kleine groepen specialisten wat hun wensen zijn. Zodra het bij Marketing belandt, wordt die groep groter en algemener en bij het verkoopproces nog breder. Je hanteert andere prestatie-indicatoren dan normaal. Nu kijken we naar aantallen topics in fora, aantal reviews en comments en hoeveel man er op ontwikkelaarsconferenties komen."