1 min

Tags in dit artikel

, ,

Twitter start binnenkort met advertenties voor de gelijknamige microblog-dienst. Dit maakte COO Dick Costolo van Twitter afgelopen vrijdag bekend.

Costolo lichtte tijdens een interview op de RealTime CrunchUp een klein tipje van de sluier op. Veel details wilde hij nog niet kwijt, maar hij deed wel enige beloften: "Het zal fascinerend zijn. Vernieuwend. En mensen zullen het geweldig vinden. Het wordt helemaal geweldig", aldus de enthousiaste Costolo.

Daarnaast stelde hij dat de advertenties niet gekoppeld worden aan de retweet-functionaliteit van de website. TechCrunch-redacteur Michael Arrington stelde Costolo de vraag of de advertenties geïntegreerd worden in de tweet-stream waarop Costolo een onduidelijk antwoord gaf. "Hij zei niet dat ze gemixt zouden worden met tweets, maar hij zei ook niet dat het niet zou gebeuren", aldus Arrington.

Over de specifieke details kan voorlopig dus alleen nog gegist worden, maar duidelijk is wel dat het advertentiemodel van Twitter voor partners is bedoeld en in de nabije toekomst klaar moet zijn.