2min

Oracle NetSuite geeft het eigen productenportfolio een update met nieuwe NetSuite Text Enhance GenAI-features voor specifieke use-cases. Bedrijven kunnen op deze manier relevante eigen data gebruiken voor met maken en fine-tunen van contextuele en gepersonaliseerde content.

Met de nieuwe NetSuite Text Enhanced GenAI-features kunnen bedrijven sneller en efficiënter hun doelen bereiken, meer productiviteit realiseren, menselijke fouten wegnemen, de consistentie verbeteren en de zakelijke processen versnellen, geeft de Oracle-dochter aan.

De nieuwe GenAI-eigenschappen worden geleverd op basis van de OCI-infrastructuur van Oracle. Ze zijn gebaseerd op eigen, specifieke en vooraf geconstrueerde LLM’s.

Privacy en security gegarandeerd

Ingebouwde privacy- en security-eigenschappen zorgen ervoor dat klantendata niet wordt gedeeld met AI-aanbieders of kan worden ingezien door andere Oracle NetSuite-gebruikers. Individuele klanten zijn de enigen die de specifieke LLM’s die op hun eigen data zijn getraind, kunnen gebruiken.

Daarnaast is ook role-based security in de workflows ingebouwd. Dit zorgt ervoor dat alleen content wordt aanbevolen waartoe eindgebruikers gerechtigd zijn deze te zien.

GenAI-fatures voor specifieke branches

De nieuwe GenAI-features komen nu voor meer zakelijke Oracle NetSuite-oplossingen beschikbaar. Voorbeelden hiervan zijn oplossingen voor de processen binnen finance en accounting, supply chain en operations, verkoop- en marketing, human resources en de klantenondersteuning.

Binnen de Finance en Accounting-module helpt de NetSuite Text Enhanced-technologie bijvoorbeeld met schrijftaken als het samenvatten van teksten voor financiële rapporten en gepersonaliseerde verzamelbrieven of het schrijven van verslagbijdragen. Ook kan de technologie verklaringen maken voor contante geldteruggaven.

De Oracle NetSuite Supply Chain and Operations-applicatie profiteert van nieuwe GenAI-functionaliteit. Zo ondersteunt de app onder meer het schrijven van contactbrieven met leveranciers en bestellingen en het aanmaken van support tickets voor magazijnbeheer.

Ook de andere branches hebben veel baat bij de nu toegevoegde GenAI-eigenschappen. Voorbeelden hiervan zijn data entry en tracking voor de fabricagesector, hulp bij het schrijven van marketing e-mails, het samenvatten van verkoopevenementen, lead-generatie communicatie, het schrijven en van functiebeschrijvingen en -vereisten, het samenvatten van de prestaties van werknemers.

In het geval van klantenondersteuning bieden de GenAI-features hulp bij het online beantwoorden van klantenvragen, het automatisch schrijven van verslagen van klanteninteracties, het vinden van de ‘root cause’ van problemen en daarvoor oplossingen geven.

Laptop met een presentatiedia waarin de netsuite multi-analytics magazijn multi-instance connector met grafische gegevens wordt geïntroduceerd.

Introductie Multi-Instance Connector

Naast het toevoegen van de NetSuite Text Enhanced-functionaliteit, introduceert Oracle NetSuite ook nog een zogenoemde NetSuite Analytics Warehouse Multi-Instance Connector. Met deze connector consolideren bedrijven hun data, versimpelen ze hun databeheer en krijgen toegang tot een set analysetools.

Features als ‘chart narratives’, patroonherkenning en de detective van afwijkingen moeten eindgebruikers daarbij helpen bepaalde investeringen beter te begrijpen. Verder biedt deze functionaliteit meerdere interactieve dashboards, visualisaties en meetgegevens.

Lees ook: NetSuite 2024 Release 1 is voor financiële professionals een belangrijke update