1 min

Ook bij de publieke omroep ziet men in hoe belangrijke sociale media kan zijn. Tijdens een bijeenkomst over ‘social tv’ in Hilversum werd de Uitzending Gemist-gadget geïntroduceerd.

De gadget biedt gebruikers de mogelijkheid om programma’s van Nederland 1, 2 en 3 na afloop terug te kijken via Hyves. Daarnaast kun je programma’s opslaan, bekijken wat de favoriete programma’s van vrienden zijn of vrienden op de hoogte brengen van leuke uitzendingen.

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) hoopt op deze manier meer inzicht te krijgen in ‘het gesprek’ over haar programma’s en een betere aansluiting met een jongere doelgroep te maken.

"Op netwerken als Twitter en Hyves wordt veel gesproken over de programma’s van de publieke omroep. Door onze programma’s aan te bieden op plekken waar mensen actief zijn, krijgen we een enorme rijkdom aan informatie. Wat kijkt met in de Randstad ten opzichte van het platteland? Dat is voor de publieke omroep erg interessant", aldus William Valkenburg, directeur internetcoordinatie NPO.

Op het moment kunnen alleen gebruikers van Hyves zich aanmelden voor de Uitzending Gemist-gadget, maar later dit jaar volgt er ook een applicatie voor Facebook.