Twitter is bezig met het experimenteren van meerdere advertentiediensten. Vandaag nog maakte de microblogdienst bekend dat het stopt met het @EarlyBird promotiekanaal. Daarnaast begint Twitter een nieuwe dienst: Promoted Accounts.

Drie maanden geleden kondige Twitter groots het Twitter Earlybird-account aan. Via het account zouden interessante aanbiedingen gedaan worden en ook evenementen werden aangekondigd via het account. De start ging goed en al gauw volgden tienduizenden twitteraars het account. Maar vrijwel meteen daarna ging het mis. De hoeveelheid aandacht dat het account kreeg van adverteerders, was niet genoeg.

Een nieuwe dienst dat Twitter lanceert is Promoted Accounts, waar geïnteresseerden tegen betaling in een lijstje komen te staan, genaamd ‘Who to Follow’. Via dat lijstje adviseert Twitter de gebruiker wie hij moet volgen. Samen met Promoted Tweets -en Trends is Promoted Accounts één van de mogelijkheden voor adverteerds om hun naam onder de aandacht te brengen.

Eerder werd al bekend dat bedrijven en andere geïnteresseerden minimaal 100.000 dollar moeten betalen voor een Promoted Tweet.