Twitter heeft vandaag op haar blog bekend gemaakt dat ze hun advertentiediensten van ‘Promoted Tweets’ verder gaan uitbreiden. Eerder werd al bekend dat Twitter met meerdere advertentiediensten experimenteert.

Voorheen verschenen de Promoted Tweets alleen in zoekopdrachten van Twitter, ook stonden er Promoted Trends tussen de Trending Topics. Binnenkort zullen er ook advertenties verschijnen in de timeline van een Twitteraar. De nieuwe advertenties zullen op basis van trefwoorden (keywords) getoond worden, hierdoor zijn de advertenties ook meteen relevanter voor de Twitteraar.

De Promoted Tweets zullen eerst nog flink getest moeten worden, voordat het echt goed gelanceerd kan worden. Daarnaast zullen de advertenties alleen via partner HootSuite worden getoond. Als "vergoeding" krijgt HootSuite een deel van de advertentie inkomsten.

Doordat de nieuwe advertentiedienst een stuk opdringeriger is dan de eerdere advertentiediensten van Twitter, kan de dienst zorgen voor een sterke groei van inkomsten, maar tegelijkertijd kan het veel irritaties opleveren bij de Twitteraars.