Een van de oprichters van Hyves, Raymond Spanjar, heeft een boek geschreven over het avontuur dat hij met Hyves is aangegaan. Hierin bespreekt hij de opkomst, de ontwikkeling en de verkoop van de netwerksite. In het boek staat ook een aantal zaken die nog niet eerder bekend waren, zo werd Hyves enkele jaren geleden bijna overgenomen door MTV.

Spanjar gaf een interview aan Nu.nl waarin hij aangaf dat het een turbulentie periode is geweest en dat hij zijn verhaal graag in een boek wilden vastleggen. "Ik schrijf al vanaf het begin veel leuke dingen die achter de schermen gebeuren op met de gedachte dat ooit als boek uit te brengen. Begin 2009 ben ik alles definitief op papier gaan zetten", aldus Spanjar.

Hij geeft verder aan dat het boek geschikt is voor zowel de consument als voor jonge (internet) ondernemers. Spanjar hoopt inspiratie te kunnen bieden en andere te behoeden voor de fouten die zij gemaakt hebben. "Elke steen waar je je aan kan stoten hebben wij ons wel één of twee keer aan gestoten." Ook heeft hij in het boek opmerkelijke zaken beschreven, zoals de Hyves van voormalig minister president Jan Peter Balkenende en een lijstje van de mooiste en beste "Niet-ok" meldingen.

Ook heeft hij enkele geheimen in zijn boek prijs gegeven, een daarvan is dat Hyves enkele jaren geleden dicht bij een overname was door MTV. Maar ook het proces rond de overname door TMG komt in het boek aan bod, wat zij de codenaam Hurricane gaven.

Hyves werd uiteindelijk eind 2010 door TMG overgenomen voor bijna 44 miljoen euro. Het boek heeft de titel "Van drie miljoen naar tien miljoen vrienden" gekregen en zal op 16 juni in de winkels liggen.