1 min

Hyves heeft laten weten dat de strategie die ze twee maanden geleden hebben ingezet positief uitpakt. Echter, of de aanpak ook daadwerkelijk een succes wordt durven ze nog niet te zeggen.

De nieuwe strategie houdt voornamelijk in dat het Hyves-onderdeel ‘Nu & Straks’ wordt uitgebreid met content zoals video’s en peilingen. Daarbij wordt de nadruk gelegd op nieuws, entertainment en sport. Hiervoor is Hyves gaan samenwerken met dagblad Spits. Deze samenwerking is een logische stap na de overname door de Telegraaf Media Group van vorig jaar. Spits maakt hier namelijk ook deel van uit.

De verandering van strategie was volgens De Vries noodzakelijk. "We zijn niet meer alleen op de wereld. Daarom gaan we Hyves verder uitbouwen als contentnetwerk." Hyves trekt momenteel 6.9 miljoen unieke bezoekers per maand. In de tijd dat Hyves op zijn hoogtepunt was, was dit 14 procent hoger. Volgens De Vries is dit logisch aangezien er veel sociale media zoals Facebook, Twitter en LinkedIn zijn bijgekomen in de Nederlandse samenleving.