1 min

Lang wachten en uiteindelijk nog moeten wachten. Dit is de gedachten die veel gamers afgelopen dinsdag hadden. De lancering van de langverwachte game Diablo III verliep namelijk niet zonder problemen.

Het duurde erg lang voordat de opvolger van Diablo II eindelijk op de markt verscheen. Ontwikkelaar Blizzard had namelijk maar liefst 11 jaar nodig voor de ontwikkeling en uiteindelijke lancering van de game. Toen deze game eindelijk werd uitgebracht, afgelopen dinsdag, moesten veel gamers na lang wachten nog meer geduld hebben. De servers van Blizzard konden de grote stroom aan data niet aan en hielden er verschillende keren mee op.

Door deze overbelasting kregen veel gamers voordat zij ook maar een seconde hadden gespeeld een behoorlijk krachtige ‘eindbaas’ voor hun kiezen. De errors 35 en 37 kennen de meeste gamers daardoor nu al maar al te goed. De errors gaven aan dat de servers overbelast zijn of simpelweg offline zijn. De problemen strekten zelfs zo ver dat verschillende gamers van StarCraft en World of Warcraft, andere games van Blizzard, ook problemen ondervonden met serververbindingen.