2min

Abonnee’s van KPN en XS4ALL kunnen momenteel last ondervinden van een landelijke storing. De storing werd voor het eerst rond 8 uur ’s ochtends opgemerkt bij KPN-klanten. XS4ALL is een dochteronderneming van KPN en ondervindt eveneens problemen. Telfort, een andere onderneming van KPN heeft geen problemen.

De services van KPN en XS4ALL lijken sporadisch wel en niet te werken, ook niet alle klanten ondervinden problemen met hun verbinding. De problemen manifesteren zich voornamelijk bij de diensten Interactieve TV, internetbellen en de internetdienst van KPN en XS4ALL. Op Twitter plaatsen abonnee’s momenteel meldingen van problemen met hun verbinding van KPN of XS4ALL.

Op de website van KPN en XS4ALL zijn nog geen bevestigingen van de storing te vinden. Het is dan ook onduidelijk waardoor de storing veroorzaakt wordt of wanneer abonnee’s van de twee bedrijven weer op een verbinding kunnen rekenen.

Update (09:47)
KPN heeft inmiddels de storing bevestigd. Er wordt onderzocht waar de problemen ontstaan. KPN geeft aan dat alles in werk wordt gesteld om de storing snel op te lossen.

Update (11:45)
KPN heeft tegenover Allestoringen.nl laten weten dat de problemen veroorzaakt werden in een knooppunt van het netwerk. Zo’n 400.000 klanten ondervonden problemen, dat is 16 procent van het totale klantenbestand van KPN.

KPN heeft de verbinding van deze klanten omgeleid, waardoor ook zij weer aangesloten worden in het internet. Doordat het om een omschakeling van een groot aantal klanten gaat, kan het gebeuren dat er een wachtrij ontstaat, maar uiteindelijk zullen klanten geen hinder meer ondervinden van de storing.