Facebook heeft een nieuwe functie geïntroduceerd om Facebook-berichten op je website te embedden. Deze berichten zijn dan te lezen op de website maar ook direct te liken of op te reageren. Daarnaast is er een knop aanwezig om de auteur te blijven volgen op Facebook.

De nieuwe embedfunctie van Facebook is op dit moment pas zeer beperkt beschikbaar. Alleen grote populaire Amerikaanse nieuwssites zoals CNN en de Huffington Post hebben de mogelijkheid gekregen om de nieuwe functie uit te proberen. De berichten van deze websites op Facebook bevatten een knop om een embedcode te genereren die je op de website kan plaatsen. De code bestaat uit Javascript en verbindt met de servers van Facebook om het bericht op te halen en te synchroniseren indien er een actie plaatsvindt.

Hoewel de nieuwe functie pas zeer beperkt beschikbaar is zal ongetwijfeld bij succes snel worden uitgerold naar alle gebruikers en pagina’s. De enige voorwaarden die aan de post wordt gesteld is dat deze publiekelijk wordt gedeeld. Facebook is overigens niet de enige die het embedden van berichten op websites toestaat, Twitter introduceerde enkele jaren geleden al de mogelijkheid om Tweets te embedden op websites.