Met een op handen zijnde overname van het mobiel advertentienetwerk MoPub zal Twitter nog betere mogelijkheden hebben tot het gericht plaatsen van advertenties. Volgens de Financial Times zal de microblogdienst niet schromen om advertenties te plaatsen binnen applicaties en websites van concurrenten.

Afgelopen september besloot Twitter het mobiel advertentienetwerk MoPub over te nemen in de vorm van 14,8 miljoen aandelen met een totale waarde van 305 miljoen dollar, omgerekend zo’n 225 miljoen euro. MoPub beheert en optimaliseert advertenties voor mobiele besturingssystemen Android en iOS.

Hoewel de overname nog niet geheel rond is, zal Twitter volgens de Financial Times het aangekochte advertentienetwerk willen gebruiken om advertenties te verkopen in de mobiele applicaties en websites van andere ontwikkelaars. Twitter heeft de eerste helft van dit jaar een verlies gedraaid van 69,3 miljoen dollar, omgerekend zo’n 51 miljoen euro.

Mede dankzij het combineren van het advertentienetwerk van MoPub met de kennis en interesses van gebruikers zal Twitter hiermee zichzelf een stuk interessanter maken bij de aangekondigde beursgang, die vermoedelijk halverwege november zou kunnen plaatsvinden.