De CEO van Dropbox, Drew Houston, heeft aan Bloomberg laten weten dat de cloudopslagdienst nu 400 miljoen geregistreerde gebruikers heeft. Daarvan zijn de meeste gratis gebruikers, maar er zijn ook gebruikers die betalen voor extra opslagcapaciteit en Dropbox doet zijn best om bedrijven warm te maken voor zakelijke versie van Dropbox.

Dropbox groeit nog steeds flink door en heeft het afgelopen jaar weer 100 miljoen nieuwe gebruikers aan zich weten te binden. Volgens de CEO van het bedrijf komen de meeste gebruikers van buiten de Verenigde Staten, meer dan tweederde komt van buiten de VS.

Dropbox verdient vooral aan de zakelijke gebruikers en bedrijven die voor al hun personeel een Dropbox-account afsluiten. In totaal heeft Dropbox nu zo’n 8 miljoen bedrijven aan zich gebonden, dat aantal is verdubbeld in de afgelopen twee jaar, en zo’n 100.000 betalende zakelijke gebruikers.

Dropbox weet in de zeer competitieve markt van cloudopslag nog steeds te groeien en dat is behoorlijk knap wanneer je het opneemt tegen bedrijven als Google en Microsoft die ook cloudopslag bieden en vaak tegen lagere prijzen. Microsoft biedt inmiddels onbeperkte opslag aan (zakelijke) gebruikers met een Office 365-abonnement.