2min

Tags in dit artikel

,

Skype Technologies, het bedrijf dat consumenten de capaciteit aanbiedt te praten via internet, via hun breedbandverbindingen, kondigde vandaag aan dat het zijn
tweede ronde van financiering heeft gesloten. De investeringsronde werd geleid door een aantal risicodragende kapitaalfirma’s, Draper Visser Jurvetson en de dochterondernemingen van de index. Skype zal 18,8 miljoen dollar investeren om globale verrichtingen uit te breiden en het aanbod naar de consument toe te verbeteren.

‘Skype is amazing. We at Draper Fisher Jurvetson are thrilled to be a part of the revolution in making voice communication easier and cheaper for the world,’ zei Tim Draper, van Darper Fisher Jurvetson. ‘The Skype team boasts some of the world’s great corporate innovators, and is the hottest viral marketing phenomenon since Hotmail.’

Mensen uit meer dan 165 landen hebben software van Skype 8.1 miljoenen keren gedownload sinds dat de bètaversie op 29 Augustus 2003 is uitgekomen. Sindsdien zijn er veel positieve reacties binnengekomen.

De software geeft de gebruiker de mogelijkheid om te kiezen uit 15 verschillende talen. Daarnaast zijn er nog veel meer opties zoals: conferentiegesprekken, wachtstanden, instant messaging, belgeschiedenis, beltonen, bel alarm opties en het gratis bellen van personen waar dan ook ter wereld met een geweldige geluidskwaliteit.

‘Skype has captured the attention of millions of discerning consumers who see the promise of using their existing computer resources as a platform for voice and text communication, and in so doing, they are maximizing their investments in technology and broadband,’ verklaart venture partner, Danny Rimer. ‘Skype’s vision combined with an explosive base of committed users will revolutionize the telecommunications landscape.’

‘We are delighted to have these leading investors accelerate Skype’s growth and innovation,’ aldus Skype vice-president, Niklas Zennstrom. ‘While Skype will remain committed to a simple to use yet feature rich free offering, we will introduce an array of premium services at our first commercial launch later this year.’