1 min

Tags in dit artikel

, , , , ,

50% van de jongeren vindt de prijs van de telefoon het belangrijkst. Het design van een mobiele telefoon (49%) zijn voor jongeren de tweede belangrijkste reden om te kiezen voor een mobiele telefoon.

De kwaliteit komt echter ‘pas’ op 48% en het gebruiksgemak is bij 36% maar van belang. Dit volgens een peiling van checkitout.nl. Een goede klantenservice, garantie en aanbevelingen van tests en verkopers komen pas bij rond de 6 t/m 8 procent om de hoek kijken.

84% van de jongeren is gelukkig met hun abonnement bij de telefoonaanbieders. Dit is een hoog aantal, maar dit stond voorheen nog hoger, op 87% in 2005.

De belangrijkste bron van ergernis heeft niks met de telefoon te maken. Dat zijn namelijk de luide telefoon gesprekken, waar 47% zich aan ergert. Een klein beetje lager, rond de 46%, vind sommige ringtones verrekte irritant. Slecht bereik en met andere gesprekken mee moeten luisteren komen op 40% en op 38%