Microsoft investeerde in maar liefst twee Super Bowl advertenties

Abonneer je gratis op Techzine!

Afgelopen weekend vond het grootste sportevenement van de Verenigde Staten plaats, de Super Bowl, de finale van het American Football seizoen. Uiteraard wordt deze wedstrijd live uitgezonden op televisie en de advertenties tijdens de reclame-onderbreking zijn de duurste van het jaar. Microsoft investeerde in maar liefst twee advertenties.

Een reclamespot tijdens de onderbreking van de Super Bowl kost tussen de 4,4 en 4,5 miljoen dollar (3,9 – 4,0 miljoen euro) per 30 seconde. Het adverteren tijdens de Super Bowl is dan ook alleen mogelijk voor hele grote merken die genoeg te besteden hebben, denk hierbij aan automerken, filmtrailers, biermerken en dit jaar ook Microsoft. Microsoft kocht twee reclamespotjes waarin het liet zien dat software van grote waarde is in de wereld, software maakt uiteindelijk het verschil.

Microsoft koos twee sociale aspecten om de waarde van Windows te benadrukken. De spotjes waren geen directe reclame voor Windows 8.1, Windows 10 of andere nieuwe producten van het bedrijf, maar tonen meer wat Microsoft Windows voor de wereld betekent.

Hieronder de twee advertenties: