1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Micheal Moore heeft besloten zijn nieuwste documentaire eerst via het internet uit te brengen. De nieuwe documentaire moet Amerikanen inspireren om toch te gaan stemmen in november. De documentaire draagt de titel ‘Slacker Uprising’.

"Het is een gift naar mijn fans," Aldus Moore in een verklaring. "Het enige dat ik ervoor terug wil is een grote opkomst bij de verkiezingen in november. Slacker Uprising moet ervoor zorgen dat miljoenen Amerikanen toch gaan stemmen."

Moore’s zijn documentaires doen het goed, zowel Fahrenheit 9/11 als Sicko hebben veel mensen gezien. Moore heeft ongeveer twee miljoen uitgegeven aan zijn nieuwste documentaire.

BlipTV zal de documentaire gaan hosten en is dus via BlipTV zichtbaar. De videodienst, die nog in bèta-stadium is, heeft vrijwel dezelfde functies als YouTube. De documentaire zal dus in-browser bekeken moeten worden.

Radiohead had een soort gelijk idee gestart in oktober 2007. De band bracht toen een album uit via het internet, waarbij gebruikers mochten betalen wat ze wilden. Hoeveel er toen is opgehaald is onduidelijk, maar de verwachting is dat het geen vetpot was.