1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Dropbox heeft bevestigd dat een oude versie van de desktopsoftware ervoor kan zorgen dat gegevens van gebruikers permanent verwijderd kunnen worden door een bug. Nieuwe edities van Dropbox’ software hebben geen last van het probleem.

Zonder dat de gebruiker er toestemming voor geeft of zelfs maar iets van merkt is het mogelijk dat de Dropbox-app bepaalde gegevens weggooit. Het probleem zit in de Selective Sync-funtionaliteit waarbij gebruikers zelf kunnen aangeven welke bestanden lokaal gesynchroniseerd moeten worden. Door een crash of geforceerde herstart van het systeem zou de bug geactiveerd kunnen worden.

Dropbox heeft echter aangegeven dat de bug opgelost is in de nieuwere versies van de desktopapplicatie. Waar eventueel data is verloren, probeert Dropbox dit op eigen houtje te herstellen. Geraakte gebruikers ontvangen een notificatie via e-mail en krijgen een jaar lang Dropbox Pro aangeboden.

Het is dus aan te raden om te controleren welke softwareversie je hebt draaien, de nieuwste versie is 2.10.41 en is te downloaden vanaf de website van Dropbox.