1 min

Tags in dit artikel

, ,

Bij verschillende Belgische organisaties gingen eind juni alle alarmbellen af, toen zij ontdekte dat al hun data van het platform InfluxData verwijderd was. Het bedrijf onderzocht de mogelijkheid om de data te herstellen nadat het klachten regende op het forum van het bedrijf. Het bedrijf laat aan onze redactie weten dat de data opnieuw beschikbaar is, maar dat niet alle organisaties hun data al ophaalden.

InfluxData meldde in een blog dat de data uit de InfluxDB Cloud uit de regio GCP België opnieuw hersteld is. Het bedrijf maakte de data opnieuw beschikbaar, enkele weken na het stopzetten van de Belgische regio.

Nieuwe InfluxDB Cloud-regio of nieuw platform

“Gebruikers kunnen de data downloaden via een SFTP-server”, vertelde een woordvoerder van het bedrijf aan onze redactie. “Vanaf de server kunnen ze de data overzetten naar een nieuwe InfluxDB Cloud-regio of een ander platform.”

Het herstelproces was een gezamenlijk werk van InfluxData en Google Cloud Platform. De data werd onmiddellijk na het stopzetten van de regio’s verwijderd, terwijl veel klanten hier niet van op de hoogte bleken te zijn. Klanten gaven aan geen meldingen ontvangen te hebben, al waren die er volgens het bedrijf wel. Het bedrijf gaf wel toe dat er onvoldoende inspanningen werden gedaan om betrokken klanten op de hoogte te stellen.

Lees ook: InfluxData vertrekt uit België en laat alle data ‘plots’ verdwijnen

Aan onze redactie werd nog meegedeeld dat nog niet alle Belgische klanten hun data al downloadden. Misschien nog een melding sturen?