Kahuna, marktleider in veilige en altijd beschikbare digitale communicatie, lanceert Kahuna KleanMail: een beheerde antivirus- en antispam-omgeving op het web. Kahuna KleanMail fungeert als de uit de autoracerij bekende pitstraat. Het e-mailverkeer wordt omgeleid en geautomatiseerd geïnspecteerd op ongerechtigheden voordat het verder mag.
Spam en virussen vormen een groot probleem voor iedereen met e-mail. De meeste organisaties hebben maatregelen getroffen en hebben antivirus- en antispam-software geïnstalleerd op de mailserver en op de PC’s. Nadeel van deze aanpak is dat zij werkt als de bedreigingen al binnen zijn.
Kahuna KleanMail doet het anders. Met Kahuna KleanMail gaat de mail eerst langs de scanners van Kahuna, voordat deze over een beveiligde internetverbinding naar de mailserver gaat van de gebruiker of die van de provider. De KleanMail-systemen scannen alle uitgaande en optioneel ook binnenkomende mail. Kahuna maakt gebruik van zeer hoogwaardige en actuele scanners (update elke 5 minuten) van gerenommeerde merken.
Alle mail waar Kahuna KleanMail vraagtekens bij zet, wordt in quarantaine genomen. De beoogde ontvanger krijgt een mailbericht met een hyperlink. Door hierop de klikken, kan de gebruiker zelf bepalen wat er moet gebeuren. De beheerder heeft daarnaast toegang tot de quarantaine, waar ook rapportages worden gemaakt door het KleanMail-systeem. De beheerder kan te allen tijde zien wat er allemaal wordt tegengehouden en hoeveel mailverkeer er is. Bovendien wordt de mail opgeslagen wanneer de eigen mailserver van de gebruiker het zou begeven.
Op deze manier ontstaat een extra beschermingslaag die ervoor zorgt dat de eigen systemen en internetverbinding veel effectiever kunnen zijn. Uiteraard laat de gebruiker de eigen server- en desktopscanners actief; zij beschermen het netwerk immers tegen bedreigingen van binnenuit.
De belangrijkste kenmerken van Kahuna KleanMail:
- Bescherming tegen DoS, Spam en virussen buiten de eigen omgeving;
- Altijd de meest actuele scanners;
- Geen beheerkosten;
- Lage kosten per gebruiker per maand;
- Geen investeringen;
- Efficiënter gebruik van de bandbreedte en de eigen systemen;
- Snelle implementatie.