Topman Steve Ballmer van Microsoft heeft op een persconferentie in de Verenigde Staten gemeld dat het bedrijf meer geld gaat investeren in promotie-activiteiten voor Vista.
Inmiddels heeft Microsoft al een half miljard dollar uitgegeven aan marketing voor Windows Vista. Maar Ballmer ziet door toenemende concurrentie nog genoeg mogelijkheden voor Windows Vista om door te groeien. Het bedrijf ondervindt niet alleen concurrentie van producten van concurrenten, maar ook van eigen producten.
Eerder liet Bill Gates al weten dat Windows Vista minder populair is dan Windows XP. In het releasejaar van Windows XP, zo’n vijf jaar geleden, ging Windows XP 89 miljoen keer over de toonbank en nam het zo een aandeel in van 67 procent op de markt van de nieuwe pc’s. Windows Vista komt niet verder 39 procent. De populariteit van XP ten opzichte van Vista is nog steeds goed merkbaar. Voornamelijk de zakelijke markt loopt nog niet echt warm voor Vista, maar ook consumenten zijn nog niet overtuigd. "We moeten meer gaan investeren dan we ooit hebben gedaan om de consumenten enthousiast te maken", aldus Ballmer.