2min

Tags in dit artikel

,

Tegenwoordig worden er steeds meer dingen gedaan met lasers. Nu heeft Mitsubishi deze lasers zelfs voor het eerst ingebouwd in HD-televisies en beweert hiermee veel echtere kleuren te kunnen tonen, dat samen met een lager stroomverbruik.

Misubishi heeft vanaf vandaag haar nieuwe 65-inch LaserVue TV op de markt gebracht. De Laser TV wordt gezien als de opvolger van de LCD- en plasmatechnologie en is voor het eerst aangekondigd in 2007. De TV maakt gebruik van laserbundels om een beeld te genereren en belooft twee keer betere kleuren dan de huidige HDTV’s leveren en daarbij ook nog eens minder stroom te verbruiken.

Mitsubishi claimt dat de LaserVue HDTV slechts 135 Watt gebruikt, dat is slechts 1/3 van de stroom die de gemiddelde LCD TV gebruikt en zelfs 1/4 van de gemiddelde plasmatelevisie. De LaserVue beschikt daarnaast ook over een frequentie van 120 Hz, x.v. Color en full 1080p-weergave. De behuizing van deze televisie is iets meer dan 25 centimeter dik. Dit is dus wel dikker dan de plasma- en LCD-televisies waar wij op dit moment aan gewend zijn. Een ander feit is wel dat men claimt dat deze televisie 3D-ready is.

Frank DeMartin, directeur Marketing van Mitsubishi heet laten weten, "De vraag van de consument naar de LaserVue heeft onze verwachtingen geheel overtroffen. Daarnaast is het product een geweldig voorbeeld van het feit dat wij als Mitsubishi de leiding hebben op het gebied van Home Entertainment. Het op de markt brengen van een lasertelevisie heeft een geheel nieuwe industrie opgestart. Wij zijn dan ook erg trots dat wij ons de enige televisiefabrikant mogen noemen dit op dit moment heeft kunnen voldoen aan de vraag naar lasertelevisies."

Als toevoeging vertelde DeMartin ook nog, "Doordat de televisie werkt op slechts 135 Watt, is de LaserVue daarnaast ook nog eens erg milieuvriendelijk, dit doordat hij 1/3 van de stroom verbruikt die LCD-televisies verbruiken en 1/4 van de plasmatelevisies. Kijkend naar de huidige wereld waar men zich best druk kan maken over het milieubewustzijn, kan de consument nu genieten van briljante kleuren en daarnaast ook nog stil staan bij het milieu."