2min

Op de Amplify Partner Conference 2024 onthult HP het Workforce Experience Platform (WEX), waarmee het CIO’s ondersteunt bij het optimaliseren van de apparaten van het personeel.

Het nieuwe platform bouwt voort op Workforce Central, dat vorig jaar verscheen als een nieuwe fleet management tool. Hiermee hebben IT-managers een omgeving voor het configureren, monitoren en beheren van HP-apparaten. WEX moet daar een schepje bovenop doen als een “digital experience platform dat het volle potentieel van het personeel ontgrendelt”.

Monitoren en automatiseren

HP brengt op WEX verschillende diensten en vernieuwingen samen. Ten eerste komt het platform met nieuwe AI-modellen. Op basis van gebruikspatronen en de behoeften van werknemers kan het platform gepersonaliseerde aanbevelingen voor technologie doen. Het model maakt hierbij gebruik van personas, zodat ook rekening wordt gehouden met wat een medewerker voor zijn functie nodig heeft.

Daarnaast beschikt WEX over de mogelijkheid om endpoints te monitoren. HP geeft aan dat het platform “naadloos integreert met bestaande multi-OS en multi-vendor omgevingen”. Door deze integraties moet het Workforce Experience Platform compatibel zijn met computers, randapparatuur, printers en videoconferencingoplossingen van elk merk.

Voor het realiseren van taakautomatisering versterkt HP de samenwerking met Microsoft. Het is de bedoeling dat WEX zal integreren met Copilot, zodat de chatbot kan worden gebruikt voor hulp en het sneller afhandelen van taken. Ook heeft het platform functies voor het automatiseren van supportverzoeken.

De laatste interessante functie van het platform richt zich nadrukkelijk op het meten en verbeteren van de ervaring van personeel. Vanuit WEX is het mogelijk het uitzetten van vragenlijsten te coördineren, waaruit duidelijk wordt hoe tevreden medewerkers zijn met hun digitale setup.

Levensduur uitbreiden

Tijdens de conferentie kondigt HP tevens aan dat het zijn Device Life Extension Service heeft geüpdatet. Met behulp van deze dienst kunnen gebruikers een pc terugbrengen of opsturen naar een HP-partner om de prestaties te verbeteren en de functionaliteit uit te breiden. De HP-partner voert diagnoses uit, verwijdert data, maakt het apparaat schoon, verbetert de prestaties en voert updates uit.

Tip: HP gaat channelpartners AI-les geven met Future Ready AI MasterClass