1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

De PlayBook van het merk Research in Motion is op zijn introductiedag naar schatting rond de 50.000 keer over de toonbank gegaan. Daarmee maakt RIM een goede start in de verkoop van zijn nieuwe tablet.

Research in Motion is zelf nog niet naar buiten gekomen met officiële cijfers, maar volgens analisten zullen de verkoopcijfers rond de 50.000 verkochte PlayBooks liggen. Volgens verschillende voorspellingen ligt het precieze getal tussen de 45.000 en 60.000 stuks. Het ziet er dus naar uit dat RIM een boven verwachting goede start maakt, ondanks de tegenvallende reviews van enkele grote websites.

Volgens veel van deze bedrijven zou de tablet overhaast op de markt zijn gebracht en zouden er daardoor enkele belangrijke applicaties niet op de PlayBook te vinden zijn, zo ontbreken de Mail-, Agenda- en Contactenboek-applicaties op de nieuwe tablet van het Canadese Research in Motion. De fabrikant heeft inmiddels beloofd om deze applicaties middels software-updates aan te zullen gaan bieden. De PlayBook zal in juni op de Nederlandse markt verschijnen.