2min

Tags in dit artikel

, , ,

"Kleren maken de man", zo luidt het gezegde tenminste. Maar in hoeverre dit de realiteit weerspiegelt is een punt van discussie. Mark Zuckerberg, de oprichter en CEO van Facebook, is uitgeroepen tot slechts geklede man in Sillicon Valley. Dat terwijl hij een van de jongste miljardairs ter wereld is.

Modetijdschrift GQ heeft de bekendste en meest succesvolle nerds uit Sillicon Valley onderzocht op hun kledingstijl. Vervolgens heeft het modetijdschrift een top 15 gemaakt van de slechts geklede mannen. Met stip op nummer één staat Mark Zuckerberg.

"Zuckerberg is absoluut onwetend over het feit dat jeans en dassen in smalle varianten verkrijgbaar zijn – of dat pakken bestaan. Ook houdt de oprichter van Facebook ervan zijn ‘vers-uit-de-school-banken-look’ te recyclen", zo motiveert het modeblad om Zuckerberg op de eerste plaats van de lijst te zetten.

Op de tweede plaats van de lijst staat Steve Jobs, CEO van Apple. GQ is ook op zijn kledingstijl bijzonder kritisch. "Apple produceert iedere 0,5 seconde een iPhone, maar Steve Jobs heeft zelf nog nooit een upgrade gekregen.

Ook Bill Gates, een van de oprichters van Microsoft staat in de lijst, op de derde plaats om precies te zijn. "Benieuwt hoe Harry Potter veroudert na zijn opleiding aan Zwijnstein? Als je Dagobert Duck bent staat een flitsende outfit niet hoog op je to-do lijst", aldus het modeblad.

Hieronder de gehele lijst van GQ:

  1. Mark Zuckerberg
  2. Steve Jobs
  3. Bill Gates
  4. Shantanu Narayen (CEO Adobe Systems Inc.)
  5. Dennis Crowley (CEO Foursquare)
  6. Reid Hoffman (voorzitter van LinkedIn)
  7. Tom Anderson (medeoprichter MySpace
  8. Seth Priebatsch (CEO smartphone app SCVNGR)
  9. Howrad Stringer (CEO Sony)
  10. Ben Huh (CEO ICanHasCheezburger.com)
  11. Blake Krikorian (CEO Sling Media)
  12. Peter Chou (CEO van HTC)
  13. Ron Conway (investeerder in Google, PayPal, Facebook en Digg)
  14. Craig Newmark (oprichter Graigslist)
  15. Chris Sacca (oprichter Lowercase Capital)

Het is wel opvallend dat de slechts geklede mannen, in zakelijk opzicht tenminste, de succesvolste mensen ter wereld zijn. Een mooie outfit is natuurlijk belangrijk, maar niet half zo belangrijk als een revolutionair idee en goed uitgewerkt businessplan.