Nu de Amerikaanse telecomoperator AT&T niet meer beschikt over het exclusieve verkooprecht op de iPhone, is het bedrijf druk opzoek naar een waardige vervanger. AT&T hoopt deze gevonden te hebben in de Lumia 900 en hint nu naar een lancering van het model die volgens eigen zeggen de grootste ooit zal zijn.

Met de Lumia 900 hoopt AT&T de ellenlange wachtrijen zoals zij die zagen bij de lancering van de iPhone weer terug te krijgen. Naast AT&T hebben nu ook Sprint en Verizon het recht om de modellen van Apple te verkopen. De telecomoperator probeert zich nu opnieuw te onderscheiden van de rest met de Lumia 900. Echter is de keuze voor de Lumia 900 vooralsnog een gewaagde gok.

Wanneer we namelijk kijken naar de verkoopcijfers van de Lumia-reeks in Europa dan zien we dat deze redelijk zijn, maar de toestellen zijn lang niet zo populair als de iPhone of de Galaxy S II van Samsung. Desondanks gaat AT&T groots uitpakken bij de lancering van de Lumia 900. Volgens eigen zeggen zal deze zelfs de grootste ooit zijn. In een reactie laat Jeff Bradley van AT&T weten dat de lancering "van een hoger niveau zal zijn dan we ooit hebben gedaan".

Naar verwachting zal er rond 8 april een grote marketingcampagne starten rondom de Lumia 900. Naast een grote TV campagne zal de Lumia 900 ook centraal komen te staan in winkels van AT&T. Volgens Nokia en AT&T zou er veel tijd zijn gespendeerd aan de training van werknemers om zo de Lumia 900 zo goed mogelijk aan de man te brengen.