In de maand september was de iPhone 5S goed voor 64 procent van alle verkochte iPhones, dat meldt All Things Digital op basis van een melding van Consumer Intelligence Research Pertners. Hiermee werd het vlaggenschip van Apple ruim tweemaal zoveel verkocht als zijn kleinere broertje; De iPhone 5C. Deze was ‘slechts’ goed voor 27% van de verkochte iPhones.
Vorige week verschenen al geruchten dat Apple de productie van de iPhone 5C terug ging draaien. Nu worden er wat meer cijfers bekend die een indicatie idee geven over hoe de iPhone 5C het doet. Hoewel 27 procent van de verkochte iPhone-toestellen niet slecht klinkt, had Apple naar verluidt meer verwacht van de plastic smartphone. Behalve de iPhone 5S (review) en de iPhone 5C werd ook de iPhone 4S nog verkocht. Deze was goed voor de overige 9 procent van de iPhone-verkopen.
Hoewel de iPhone 5S op dit moment heel populair is, zal naar verwachting de iPhone 4S ook opnieuw een opleving krijgen in de verkoop. Op dit moment gaan veel van de verkochte toestellen naar enthousiastelingen. Wanneer deze groep de nieuwste toestellen in bezit heeft, zullen de wat meer prijsbewuste consumenten weer de hoofdmoot van de verkoop gaan worden en zal het verschil tussen de verkopen van de iPhone 4S en de iPhone 5S naar alle waarschijnlijkheid kleiner worden.
Dit principe was ook terug te zien bij de verkoop van de iPhone 5. In eerste instantie wist het toestel een marktaandeel van 68 procent van de verkochte iPhones te veroveren, maar na verloop van tijd wisten de iPhone 4 en de 4S het verschil kleiner te maken.