Datadog heef in het afgelopen kwartaal 436,5 miljoen dollar (437 miljoen euro) omzet gerealiseerd. Dat is 61 procent meer dan dezelfde periode een jaar eerder.

De omzet was ook meer dan analisten verwachtten. Zij rekenden op een kwartaalomzet van 412 miljoen dollar. Volgens CEO Olivier Pomel is de goede kwartaalomzet het gevolg van een sterkere adoptie van de producten en goede kansen bij nieuwe klanten. Datadog heeft zijn klantenbestand met een gemiddelde omzet van 100.000 dollar of meer zien toenemen. Aan het einde van het derde kwartaal van dit jaar waren dit er 2.600, tegenover 1.800 een jaar eerder.

In het afgelopen kwartaal leed Datadog echter wel een verlies van 26 miljoen dollar.

Veel nieuwe producten

Datadog levert tooling voor applicatiemonitoring en analytics. Ontwikkelaars en beheerders kunnen hiermee de gezondheid van hun applicaties en de onderliggende (compute)infrastructuur waarop deze applicaties draaien in de gaten houden.

Tijdens het recente DASH 2022-evenement van Datadog werden 18 nieuwe producten gepresenteerd. Eén van deze producten is onder andere een tool voor het beheren van cloudkosten. De Cloud Management Tool geeft aan hoeveel klanten aan clouddiensten besteden in de context van hun observability-gegevens. Ontwikkel- en financiële teams krijgen hierdoor meer inzicht in hoeveel geld aan iedere applicatie en clouddienst wordt uitgegeven.

Verwachtingen

Ook in het vierde kwartaal van dit jaar verwacht Datadog goede cijfers te kunnen schrijven. Datadog verwacht een kwartaalomzet tussen de 445 miljoen dollar en 449 miljoen dollar. Voor het hele fiscale jaar 2022 wordt een omzet verwacht van 1,65 miljard dollar.

Tip: Datadog lanceert Continuous Testing-platform voor applicatietests