1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Na twee weken vakantie hebben professionele gebruikers bij terugkomst meer dan honderd nieuwe mails in hun inbox en voicemails op hun antwoordapparaat. Het kost gemiddeld bijna een werkdag voordat de gebruiker zich door de nieuwe berichten heen heeft geworsteld en weer productief kan zijn. Dat blijkt uit onderzoek door KRC Research in opdracht van Oracle onder 4.500 professionele e-mailgebruikers in Europa, de Verenigde Staten en Canada. Een vijfde van de respondenten treft na twee weken verlof meer dan honderd nieuwe e-mail- en voicemailberichten aan. 7 procent van de respondenten zegt zelfs meer dan driehonderd berichten te hebben ontvangen. Amerikaanse mailboxen worden erger getergd dan Europese; maar liefst 45 procent van de mailboxen in de VS bevat meer dan honderd berichten, tegen 19 procent van de Europese.

Op de vraag hoe lang het duurt om al die berichten door te nemen en zonodig te beantwoorden geeft 42 procent van de respondenten aan meer dan een halve dag nodig te hebben. Maar liefst 30 procent van de respondenten is daar zelfs één tot twee hele dagen mee bezig. Vanwege hun overvolle mailboxen doen Amerikanen daar gemiddeld langer over dan hun Europese collega’s.