Google is voor het eerst uitgeroepen tot machtigste merknaam van de wereld in 2007. Hiermee wordt Microsoft van de troon gestoten.

Het onderzoek naar de merknamen werd uitgevoerd door het Amerikaanse marktonderzoeksbureau Millward Brown in samenwerking met de Financial Times. De "2007 Brandz" lijst werd vandaag vrijgegeven.

Vorig jaar was er voor Google nog de zevende plek met een waarde van 37,4 miljard dollar. In 2007 steeg dit bedrag naar 66,4 miljard. De tweede plaats wordt bezet door General Electric met een waarde van 61,8 miljard dollar. Microsoft, vorig jaar nog eerste, neemt de derde plaats in met een waarde van 54,9 miljard dollar. De eerste 10 plaatsen worden verder bezet door Coca-Cola (4), China Mobile (5), Marlboro (6), Wal-Mart (7), Citi (8), IBM (9) en vervolgens Toyota (10).

De eerste Nederlandse merknaam op de lijst is die van ING, welke met een waarde van 11,5 miljard dollar op de 53ste plaats staat. Millward Brown neemt de investeringen van het bedrijf, evenals het groeipotentieel en de omzet om de waarde te bepalen.