Uit een peiling van Shop.org en Forrester Research is gebleken dat de omzet van Amerikaanse webwinkels weer begint te stijgen. Dit na de slechte tijden die de economische crisis met zich meebracht.
Lange tijd was er bijna geen groei, of zelfs een daling te zien in de omzet van webwinkels. Daar begint nu verandering in te komen. In het eerste drie maanden van 2009 zag meer dan de helft van de webwinkels de omzet stijgen, namelijk met zo’n 58 procent. Voor zo’n dertien procent bleef de omzet gelijk. Voor de peiling zijn de cijfers van zo’n tachtig webwinkels gebruikt.
Vooral bedrijven die zowel een webwinkel als een fysieke winkel hebben doen het goed. Vooral bedrijven met een jaaromzet van meer dan honderd miljoen doen het goed. Ook bedrijven met een webwinkel zagen de omzet stijgen alleen wel in mindere mate, namelijk met 39 procent. De oorzaak van deze stijging kan gevonden worden in het feit dat de prijsconcurrentie is toegenomen, aldus Sucharita Mulpuru, analist bij Forrester Research.