NTT lanceert 360 Observability, een managed dienst voor inzicht in netwerken, infrastructuur en applicaties.

Het belang van observability neemt toe. Moderne applicaties draaien in complexe omgevingen. Om bottlenecks te vinden en prestaties te verbeteren moeten organisaties inzicht hebben in diverse systemen. Observability-oplossingen verzamelen en verwerken verschillende datasoorten om systemen te begrijpen.

NTT is welbekend met de techniek. De organisatie levert een breed portfolio van infrastructuurdiensten, waaronder netwerk-as-a-service. Vaak speelt observability een rol. Om klanten te kunnen bedienen moet NTT de systemen van een omgeving begrijpen. In elk ander geval kan de organisatie geen problemen oplossen, prestaties verbeteren of adviezen leveren.

Ondanks de ervaring maakte NTT nooit eerder een gespecialiseerde observability-oplossing beschikbaar. De lancering van 360 Observability is “een nieuw hoofdstuk”, aldus de organisatie. Klanten van de managed dienst ontvangen volledig inzicht in hun netwerken, infrastructuur en applicaties.

NTT 360 Observability

360 Observability bestaat uit twee onderdelen: Multi-cloud Application Monitoring en Observability Maturity Assessment.

Multi-cloud Application Monitoring biedt inzicht in de prestaties van applicaties, van browsers en mobiele apps tot middleware en backend databases. 360 Observability is een managed dienst, wat inhoudt dat klanten door een team van engineers en consultants worden ondersteund om het inzicht te realiseren.

Observability Maturity Assessment vertaalt inzicht naar actie. Experts van NTT analyseren een omgeving om aan te wijzen wat een organisatie nodig heeft om beter te presteren. Daarnaast kunnen klanten gewenste bedrijfsresultaten aangeven, waarna de experts beoordelen welke architecturen en strategieën het beste op de doelstellingen aansluiten.

In de praktijk

Multi-cloud Application Monitoring levert jaarrond inzicht in de problemen en prestaties van netwerken, infrastructuur en applicaties. Tegelijkertijd stelt Observability Maturity Assessment klanten in staat om prestaties te verbeteren en kosten te verminderen. “Dit versnelt de identificatie van problemen en maakt snelle herstelmaatregelen mogelijk”, aldus NTT.

Klanten kunnen systemen monitoren in aanpasbare dashboards. Problemen worden aangekaart met alerts en rapporten. Daarnaast helpt de dienst bij het isoleren van fouten, waardoor de schade van storingen wordt beperkt. NTT 360 Observability is gebaseerd op Cisco Full-Stack Observability, een verzameling van monitoring- en infrastructuuroplossingen van Cisco.

Tip: OpenStack legt met Yoga-release nadruk op betere hardware-ondersteuning