Google heeft een nieuwe functie geintroduceerd voor haar nieuwsdienst die het mogelijk maakt voor uitgevers om bepaalde berichten beter aan de man te brengen. Door middel van een tag kan de uitgever er namelijk voor zorgen dat een bericht in de featured-sectie komt te staan.

Met deze nieuwe functie biedt Google uitgevers de mogelijkheid om een belangrijk of speciaal artikel een korte tijd in het "zonnetje" te zetten om zo het bericht beter onder de aandacht te brengen. Google heeft op de Online News Association conferentie aangekondigt dat zij uitgevers meer mogelijkheden gaan bieden om bijzondere content aan te bieden. Om dit te doen dient men een speciale "standout-tag" in de url van het bericht te verwerken.

Om misbruik van deze nieuwe tag te voorkomen heeft Google wel een paar regels aan de functie gehangen. Zo mag een uitgever bijvoorbeeld niet meer dan zeven keer per week de tag gebruiken. Daarnaast zou Google het aanmoedigen om ook content aan te prijzen welke niet door jezelf is geschreven maar ook andermans content. Hier probeert Google mogelijk te laten zien wie nu eigenlijk de echte schrijvers zijn van een bepaald nieuwtje. Momenteel is de nieuwetag jammer genoeg enkel nog beschikbaar in de Verenigde Staten. Onbekend is nog of en wanneer deze functie ook naar Europa komt.