Yahoo speelt tot ongenoegen van de net aangestelde CEO Marissa Mayer nog geen rol van betekenis op de mobiele markt. Mayer geeft aan dat dit in de toekomst zal veranderen, nu zij de touwtjes in handen heeft.

De vrouwelijke CEO van Yahoo is er van overtuigd dat het bedrijf zich in een ideale positie bevindt om te profiteren van de alsmaar groeiende smartphonemarkt. Yahoo zou volgens Mayer diensten moeten aanbieden die aansluiten bij de dagelijks bezigheden van gebruikers op hun smartphone. Mayer wilde niet verder ingaan op wat voor applicaties ze in gedachten had om aan te gaan bieden, niet geheel onverstandig omdat andere bedrijven natuurlijk altijd meeluisteren.

Volgens Mayer heeft Yahoo een ontzettend waardevolle basis waarop verder gebouwd kan worden. Ze geeft aan: "Er zijn vandaag de dag 1 miljard smartphonegebruikers wereldwijd. Verwacht wordt dat dit aantal zal verdubbelen in de komende 3 jaar. En hoewel we al stappen gemaakt hebben, kunnen we niet zeggen dat Yahoo volledig geprofiteerd heeft van de mobiele mogelijkheden. Onze eerste prioriteit is een gerichte, samenhangende en mobiele strategie. We spannen ons in om een sterke technische basis te creëren. Dit houdt in dat we ingenieurs, productiemanagers en ontwerpers aan het aanstellen zijn".