2min

In de Verenigde Staten is Electronic Arts in Consumerist’s jaarlijkse poll voor de tweede keer op rij gekozen als slechtste bedrijf. COO Peter Moore heeft met een blogpost getiteld Wij kunnen beter gereageerd op ‘de overwinning’ van zijn bedrijf, de topman zegt dat EA beter kan en zal worden.

"Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat we veel fouten hebben gemaakt. Voorbeelden hiervan zijn het te vroeg sluiten van servers van games, games die de verwachtingen niet waarmaken, fouten bij nieuwe prijsmodellen en het meest recent: het verpesten van de lancering van SimCity," somt Moore op. Vooral dat laatste voorbeeld is waarschijnlijk een grote reden voor de onvrede. Inmiddels hebben al 900.000 gamers gebruik gemaakt van de gratis game die EA aanbood als goedmaker voor alle drama rondom de lancering van SimCity (review).

Moore wil overigens niet alle schuld op EA schuiven, ook de concurrentie heeft een hand in het slechte imago van het bedrijf. Concurrenten zouden volgens Moore alle kansen grijpen om EA in een slecht daglicht te zetten, regelmatig zelfs ten onrechte.

Moore ontdekte zelfs forumberichten waar werd opgeroepen om op EA te stemmen omdat het de LHBT-gemeenschap (Lesbisch, Homo-, Bi- en Transseksueel) zal steunen. "Als dat ons het slechtste bedrijf maakt, kom maar op. Wij zullen die steun niet intrekken."

Moore sluit zijn bericht af met de belofte dat EA de recente blunders zal goedmaken en dat hij verdomd trots is op dit bedrijf en de medewerkers, de gemaakte games en de mensen die ze spelen. De grootste bomen vangen de meeste wind, daar zal EA echter niet voor buigen.