Apple overweegt om de garantieregeling van AppleCare grondig op de schop te nemen. In plaats van een aparte garantie per apparaat zou de Amerikaanse fabrikant overwegen om een plan op te zetten waar alle apparaten van een consument onder vallen.

Als het op garantie aankomt is Apple naar Europese maatstaven niet altijd het meest flexibele bedrijf. Het merk is in Nederland bijvoorbeeld regelmatig ter sprake gekomen bij de consumentenbond omdat de garantievoorwaarden niet voldoen aan de Nederlandse wetten.

Om de consument tegemoet te komen zou Apple overwegen om grote veranderingen door te voeren in de manier waarop apparaten onder garantie vallen. Alle apparaten die een consument bezit zullen onder een nieuw soort garantieplan vallen, op basis van een lidmaatschap. Nu moet per apparaat een AppleCare-lidmaatschap aangeschaft worden. Deze nieuwe regeling zou vanaf de komende herfst worden uitgerold, maar op dit moment is onduidelijk wat de verbonden kosten zijn.

Een ander onderdeel van de veranderingen is dat in Apple Stores vaker ter plekke een reparatie zal plaatsvinden. Dat zal voor de consument min of meer nadelig uitpakken: zij krijgen momenteel bij klachten vaak een zo goed als nieuw apparaat mee. Een voordeel hierbij voor de de consument is dat diegene zijn persoonlijke data niet handmatig hoeft terug te zetten, Apple zou bovendien op jaarbasis ongeveer een miljard dollar verliezen aan deze omruilregeling.